مدیرکل غله و خدمات بازرگانی کرمانشاه:

سنقروکلیایی آخرین ایستگاه‌ برداشت و خرید تضمینی گندم در کرمانشاه است

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه گفت: سنقروکلیایی آخرین ایستگاه‌ برداشت و خرید تضمینی گندم در کرمانشاه است.
کد خبر: ۱۱۷۷۶۱۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۰ 27 July 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، علی ملکشاهی ضمن بازدید از مراکز خرید تضمینی گندم شهرستان سنقروکلیایی، اظهار کرد: رفع مشکلات کشاورزان و کوتاه‌تر شدن صف انتظار تحویل گندم در اولویت است.
 
وی ضمن قدردانی از زحمات مسئولان و کارکنان غله شهرستان سنقروکلیایی، افزود: این شهرستان به عنوان سردسیرترین شهرستان استان کرمانشاه آخرین ایستگاه برداشت و خرید تضمینی گندم است که عملیات خرید تضمینی در آن تا اواسط شهریورماه ادامه دارد.
 
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه، تصریح کرد: تاکنون بیش از ۴۰ هزار تن گندم از مزارع این شهرستان برداشت و به مراکز خرید تضمینی دولتی تحویل داده شده است و در بازدید صورت گرفته از مزارع سطح شهرستان انتظار می‌رود این رقم به صد هزار تن نیز افزایش یابد. 
 
وی اضافه کرد: تلاش هرچه بیشتر و شبانه‌روزی هفت مرکز خرید تضمینی در سطح شهرستان تا پایان یافتن پیک برداشت گندم، به منظور کوتاه شدن زمان انتظار کشاورزان در صف‌های درب مراکز خرید تضمینی تأکید، و اقدامات لازم برای سرعت بخشیدن بر حمل گندم مراکز خرید تضمینی جهت افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی در شهرستان سنقروکلیایی انجام شد. 
 
ملکشاهی ادامه داد: از ابتدای فصل خرید تضمینی گندم در استان کرمانشاه تاکنون بیش از ۷۳۰ هزار تن گندم متشکل از گندم معمولی و دروم از کشاورزان استان با قیمت مصوب خریداری و در سیلوهای استاندارد ذخیره‌سازی شده است. 
 
وی از پرداخت بیش ۱۶ هزار میلیارد ریال از مطالبات گندم‌کاران کرمانشاهی توسط دولت خبر داد و افزود: با پیگیری‌های استاندار کرمانشاه، مجمع نمایندگان و دیگر مسئولان استانی و قول مساعد دولت، بزودی مابقی مطالبات کشاورزان نیز پرداخت می‌شود.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: پرداخت مطالبات کشاورزان بصورت کشوری از طریق بانک عامل خرید تضمینی، به ترتیب اولویت بارگذاری در سامانه بانک صورت می‌پذیرد و استان‌ها در سراسر کشور هیچگونه دخل و تصرفی در آن ندارند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار